torsdag 6. januar 2011

Stitching and bitching.

Ja, i dag har jeg altså gått 8 kilometer i varmen for å betale medlemskontingent til en forening som driver med nettopp det - stitching and bitching:-). Pluss en mengde andre ting. Jeg har, for å bli kjent med noen, meldt meg inn i International women association, Penang (IWA) og møtte tilfeldigvis på en gjeng med damer som hadde sitt ukentlige handycraft-meeting - altså symøte - som de kalte stitching and bitching. De prater vel så mye som de syr - et velkjent fenomen for alle som har vært på symøte:-). Jeg slo meg ned og pratet litt med dem, og dette var damer med oversikt! Over hvem som er hvem i det internasjonale miljøet, hvem som er syk, hvem som fortsatt er på juleferie og hvem som gjør hva. Engelske og australske damer med korsstingsbroderier får med seg det meste:-). Jeg elsker å strikke og tenker å bli med på et par møter, men de mente det ble for varmt å strikke her - klam på fingrene. Jeg skal nå prøve. Hvis ikke det går kan jeg jo prøve noen aggressive korssting inspirert av Facebooksiden: For et mer aggressivt korsstingsbroderi. Altså; det skal se pent og søtt og tradisjonelt ut, men teksten skal si noe annet:-).

Foreningen IWA har ca 300 medlemmer og de fleste er fra England eller Australia. Jeg fant ett annet navn fra Norge og et par stykker fra Sverige og Danmark - ikke en veldig stor skandinavisk koloni her. Foreningen skal bidra til at expats (expatriates=utestasjonerte) får et nettverk og raskere skal bli kjent med sitt nye bosted. De driver en utstrakt veldedighetsvirksomhet og har mange interessegrupper som symøter, fotturer, yoga, lesesirkler, fotogrupper, matlagingskurs, kunstutstillingsbesøk, quiz-kvelder mm. De utgir også et magasin hver måned. Så hvis jeg vil kan jeg bli med på noe hver eneste dag i uka.

Jeg har også meldt meg inn i UPTA - Uplands Teachers and Parents Association - på skolen der Åro går. Det er en forening som har noen sosiale treff på skolen, afternoon tea, og driver med samfunnstjeneste og veldedighet.

Det kan rett og slett bli travelt:-)


Dagens nye ord: en, to tre = satu, dua, tiga





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar