mandag 17. januar 2011

Nye venner.

Vi har ikke vært så sosiale hittil, men nå begynner det å løsne. Jeg har foreløpig konsentrert meg om å få litt oversikt over både området og hvilke aktiviteter som er aktuelt og interessant å bli  med på. Men det er viktig å få noen venner og noen å prate med. Lørdag kveld spiste vi middag sammen med den eneste andre norske familien som bor her. De har bodd her siden august, har to gutter som er litt yngre enn Åro og er opprinnelig fra Bergensområdet. Vi hadde en veldig hyggelig kveld med god mat og vin - og Kristin og jeg har allerede en avtale på onsdag morgen. Det er jo ikke en selvfølge at man finner tonen når eneste kjente fellesnevner er at man kommer fra samme land, men dette blir veldig bra:-). Det var de første utenom familien jeg snakket norsk med på 3 uker - og det var ganske deilig.
I går søndag kjørte Roar og jeg til Batu Ferringhi for å hente Åro som hadde vært på overnattingsbursdag hos Lise - etter den tidligere omtalte lunsjen på E & O lørdag. Foreldrene til de to andre jentene kom samtidig  for å hente sine håpefulle og vi fire foreldreparene ble sittende og prate og drikke kaffe en god stund. To av familiene er fra Australia og en fra England, og så oss. Roar er vant til å snakke engelsk, han har hatt det som arbeidsspråk de siste 10 -12 årene, og Åro snakker jo flytende, mens jeg er fortsatt ikke så vant til det at jeg kan snakke uten å tenke etter hva jeg skal si. Merker at jeg blir fortere varm i trøya nå og at det går bedre og bedre når man sitter og prater med hyggelige mennesker. Den ene mammaen jobber i den australske hæren her ellers er de andre uten jobb slik jeg er - og vi skal møtes igjen om ikke lenge. De var veldig hyggelige, alle relativt nyinnflyttet og interessert i nye bekjentskaper de også. Vi har utvekslet telefonnumre og e-postadresser - så dette skal nok bli bra:-). Og det beste av alt: Roar fikk vite at flere av pappaene på skolen spiller fotball sammen hver mandag kveld! Han ble rett og slett en ny mann når han hørte det:-).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar