fredag 26. oktober 2012

En bra uke.

I dag er det fridag her i Malaysia, Hari Raya Haji, så Roar og Åro har fri fra jobb og skole. Åro var ute med venner i Batu Ferringhi i går kveld mens Roar og jeg spiste god mat på Oh Sushi. Vi spiste dog ikke sushi men deilige ulike tempura-retter. I dag skal vi handle litt, spise lunsj og så gå en tur i byen som vi pleier å gjøre på lørdager. Jeg skal se om jeg kan finne en butikk jeg har hørt om som skal ha mye rare og fine kinesiske møbler og andre saker. Den skal ligge i Lebuh Kimberley så den bør være mulig å finne. Vi må bare ha med oss et eller annet skikkelig møbel hjem herfra, et bord eller skap eller stol eller noe annet, som kan minne oss om årene her.

Åro:-)
Forrige fredag var vi på Bora Bora, strandbaren i Batu Ferringhi, og feiret bursdagen til en venn. Vi var en hel gjeng som hadde en veldig hyggelig kveld med mat og øl - og mye skravling og latter. Lørdag spilte Roar fotballturnering hele dagen, og dro etter det rett til Thailand på utdrikningslag for en kollega. De var 10 mannfolk som kjørte opp til rett over grensen, fant et hotell og fikk drukket ut den vordende kinesiske brudgommen. Vi skal forøvrig i bryllupet hans i slutten av november. Åro og jeg brukte lørdagen til litt shopping sammen på Gurney, og hadde en hyggelig sen lunsj før hun traff venner. Jeg hygget meg hjemme alene med et par filmer, en bok og litt rødvin.
Søndag var jeg igjen på Bora Bora for å treffe noen andre venner og hadde igjen en veldig hyggelig kveld. Det er noe med det stedet - man blir så avslappet av å sitte der i sanden og se solnedgangen og drikke kalde Tiger. Jeg må noen ganger klype meg i armen for virkelig å forstå at vi bor et sted hvor strandrestauranter er en del av dagliglivet.
Hagen må vannes nesten hver dag.
Ukedagene har vært rolige, jeg har ikke hatt noen møter eller andre avtaler. Jeg har trent hver dag - en time på tredemølla og en halvtime styrketrening - og føler fomen er god og stigende. Dagene har vært ganske like denne uka, morgenen strarter med å vekker Åro, lage frokost og kjøre  henne til skolebussen 6.40, deretter leser jeg nyheter og mail, drikker kaffe og spiser litt frokost før jeg raker og vanner i hagen en times tid. Etter det drar jeg på trening. Resten av dagen bruker jeg til handling, brødbaking, lesing og noen ganger sying før jeg henter Åro 5.45 og middag skal lages. I går traff jeg noen venninner på Hard Rock Hotel hvor vi spiste lunsj og solte oss noen timer.
I løpet av uken har vi også bestilt ferietur for romjulen. Marte og Petter kommer hit for å feire jul sammen med oss, de kommer 23. desember, men vi fant ut vi hadde lyst til å reise bort alle sammen. Vi drar til Koh Samui, en øy på østkysten av Thailand, fra 25. - 29. desember. Det er nettopp begynt å gå direkteflyvninger fra Penang til Koh Samui og det gjør det både praktisk og kjapt å dra dit. Vi har bestilt 3 bungalower - en til Marte og Petter, en til Roar og meg og en til Åro. Åro får antagelig selskap i sin bungalow siden en av hennes venninner er på samme sted  med sin familie. Det blir kjempehyggelig å dra på en liten ferie med hele familien. Jeg vet ingenting om Koh Samui foreløpig men regner med det er like deilig der som andre steder vi har vært i Thailand.

I kveld skal vi på skikkelig tysk-malaysisk Oktoberfest med langbord, øl, pølser, sauerkraut og läderhosen. Og for ikke å glemme tysk ompamusikk. Blir nok bra tenker jeg.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar