fredag 28. september 2012

Fredag!

Fredag er deilig uansett om man jobber eller ikke, fredag er den beste dagen av alle. Det er begynnelsen på helgen og det alltid hyggelig å starte helgen på en god måte. Jeg pleier nesten alltid å trene på fredager for det gir en godfølelse for helgen - og i dag var intet unntak. Jeg var på treningssenteret og gjorde unna 1 time på tredemølla og en halvtime styrketrening - veldig deilig. Etter det måtte jeg jobbe i hagen siden det endelig var oppholdsvær. Det var løv overalt siden et par av trærne våre har sin løvfellingsperiode nå. Ekstra deilig med hjemmebakt brød til lunsj etterpå i nyvasket hus - og nei det var ikke jeg som hadde vasket huset - og litt mer lesing i den nye Irving-boka jeg holder på med. Ja jeg vet jeg høres ut som en hjemmeværende-luksus-fru, men gudjælpemeg så deilig det er. Og jeg vet det er forbigående.
Men så var jeg flinke-Anette: Jeg fikk både vasket og polert bilen til Roar! Han hadde kjørt min bil til jobben i dag siden den skulle på service i nærheten av der han jobber og jeg hadde dermed hans. Den så både skitten og litt matt ut så jeg kjørt til det vanlige bilvaskeriet og lot dem gjøre hele pakka.
Den er så blank at jeg kan speile meg.
Vaske bilen her er ganske gøy, men kjører inn i noe som ser ut som en gårdsplass og bilen blir med en gang spylt ned av to menn med vannslanger. Så kjører man litt framover og blir av to andre spylt med såpe, gnidd ren og spylt igjen. Litt lenger fram står to menn klare med håndklær som de tørker bilen med. Så langt koster det 8 kroner. Deretter er det stasjonen for støvsuging og innvendig vask - 5 menn kaster seg nærmest over bilen og støvsuger og gnikker og vasker overalt. Helt fantastisk å se. Dette koster 10 kroner. Alt i alt 18 kroner altså. Poleringen som jeg spanderte på bilen i dag koster 200 kroner, men det er en ganske stor jobb og tar litt tid. Men det er absolutt verdt det. De satt til og med og skrubbet inni hjulkapselen (det er vel egentlig ikke en kapsel, men det som er i midten av hjulet) med en tannbørste! Da var den ren da, og skinte som om den var ny igjen. Jeg var så stolt som om det var jeg selv som hadde stått der og polert, og gledet meg til Roar skulle komme hjem å se den. Jeg måtte selvsagt be ham om å gå ut igjen og se. Blir omtrent det samme som "ser du hvor fin jeg har blitt på håret eller?" etter frisørtimen. Men han ble glad - like glad som jeg ble for at han hadde tatt min på service:-).
Fredag kveld nå, og Åro er på sitt vanlige treff-sted hvor alle tenåringene henger i helgen - cafè-området på kjøpesenteret. Roar og jeg skal spise Thai-mat på en av de små lokale, rare shabby restaurantene som har fantastisk god mat. I morgen tidlig skal Åro spille Netball-turnering med grytidlig oppmøte og derfor ingen sene glass på baren over veien her i kveld. Trur eg....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar